Communiceren

Als je veel werknemers onder je hoede hebt, dan ben je vast bekend met het volgende probleem: niet iedereen zit evenveel op veranderingen te wachten. Sommige medewerkers zijn zo bekend met de oude manier van werken, dat ze liever niet vernieuwen. Door advies in te winnen over organisatieontwikkeling zorg je ervoor dat iedereen weer dezelfde koers bewandelt. Door voor organisatieontwikkeling te kiezen optimaliseer je de kennis van je personeel, zorg je ervoor dat iedereen goed samenwerkt, en dat je bedrijf weer helemaal up-to-date is. Op de toekomst voorbereid zijn doe je namelijk door als organisatie door te ontwikkelen. 

Verkopen is een kunst

Succes boeken met de verkoop, het is cruciaal voor ieder bedrijf met een winstoogmerk. We kunnen verkopen eigenlijk wel een kunst noemen. Er komt zoveel precisiewerk aan te pas dat niet iedereen er goed genoeg voor is. Als representative of verkoper ben je altijd op zoek om nieuwe klanten te werven. De volgende stap is om goed te kunnen onderhandelen. Je wilt namelijk ook resultaat boeken. Ook is het belangrijk om te weten hoe je in gesprek gaat met je klanten. Hoe zorg je ervoor dat je kunt blijven verkopen? Om de performance van verkopers te verbeteren zijn er diverse trainingen beschikbaar. Tijdens verkooptrainingen wordt er op belangrijke vaardigheden gefocust die je nodig hebt om een verkoopexpert te worden. Hier vind je een overzicht.

Een groot gedeelte van de verkoopprocessen verloopt via de telefoon. Wil je je producten aan de man brengen, dan is telefonische werving belangrijk. Deze vorm van acquisitie is een goede manier om een eerste contact te leggen met potentiële klanten, maar communicatievaardigheden zijn hier bijzonder belangrijk.

Word een ster in onderhandelen

Als je eenmaal een klant hebt gevonden wil je dat de onderhandelingen in jouw voordeel verlopen. Dit doe je door goede voorbereidingen te treffen en te weten waar je over spreekt. Door structuur in de onderhandelingen aan te brengen haal je er het meeste voordeel uit.

Leer non-verbaal en verbaal te presenteren

Als je iets wilt verkopen, moet je zeker van je zaak zijn. Dit kun je verbeteren door goede voorbereidingen te treffen, maar belangrijker is het om in je presentatie sterk te zijn. Wees duidelijk, weet waar je het over hebt, en neem een overtuigende houding aan. Ook dit leer je tijdens verkooptrainingen: na een paar sessies merk je al dat jouw sales en management team krachtiger is in de verkoop.