Telefoneren voor jongeren

Goed telefoneren kun je leren
Nu je een beeld hebt van wat een telefoontraining ongeveer kost, vraag je je waarschijnlijk af wat de invulling van zo’n cursus is. Tijdens een telefoontraining krijg je diverse handige tips die in te delen zijn in verschillende categorieën. Je hebt op de eerste plek het gebruik van je stem. Aan de telefoon is het belangrijk om een vriendelijke stem in te zetten, maar je moet ook duidelijk spreken. Andere categorieën waar aan valt te denken zijn de opbouw van het gesprek, het reageren op de informatie van de andere partij, en het leveren van een goede service. Een telefoontraining is daarmee een veelzijdige cursus die zich op meerdere vlakken uitbetaalt.

Zo word je een betere receptioniste

Ieder bedrijf heeft een goede receptioniste nodig. De balie is dé plek waar klanten het bedrijf binnenkomen. Dit kun je niet alleen letterlijk opvatten, maar ook figuurlijk. Een receptioniste heeft namelijk ook als taak om telefoongesprekken in goede banen te leiden. Goede communicatieve vaardigheden zijn dus een must. Om beter te worden in je taak als receptioniste of baliemedewerker zijn er diverse trainingen beschikbaar. Heb je wel eens overwogen om een telefoontraining of balietraining te volgen? Hier lees je meer over deze efficiënte manieren om je vaardigheden te verbeteren.

Van balietraining tot telefoontraining

Tijdens een balietraining leer je een klantvriendelijke houding aan te nemen en gesprekken vorm te geven. Als een klant of zakenrelatie aan de balie verschijnt, is het belangrijk om snel en effectief te kunnen handelen. Tijdens een balietraining leer je daarom om met verschillende situaties om te gaan. Je leert de klant bekend te maken met het bedrijf en door te schakelen naar een collega. Daarnaast is de non-verbale houding een belangrijk aspect van de communicatie. Dit is dan ook één van de focuspunten van balietraining.

Balietraining en telefoontraining overlappen elkaar in sommige aspecten, en worden daarom ook vaak samen gegeven. Bij telefoontraining wordt er nog meer nadruk gelegd op het gebruiken van je stem en het doelgericht verstrekken van informatie. Door met andere cursisten situaties na te spelen, word je voorbereid op alle mogelijke situaties.